Včera, 23. októbra 2025, sa herná scéna dočkala vydania jedného z najočakávanejších nezávislých titulov roka. Po úspešných a vizuálne podmanivých hrách Rememoried a Afterglitch prináša český vizuálny umelec a herný tvorca Vladimír Kudělka svoj nový projekt. Hra s názvom BAJKA je už dostupná a zavedie hráčov do snov zvierat, ďaleko od ľudského sveta.

Vladimír Kudělka, dvojnásobný držiteľ ocenenia Česká hra roka, je na nezávislej scéne známy svojím unikátnym autorským rukopisom, ktorý sa vymyká mainstreamovej produkcii. Jeho novinka BAJKA, ktorá bola vo vývoji takmer tri roky, prináša ďalší silný umelecký zážitok.

Vstúpte do sveta zvieracích snov

V hre BAJKA sa hráči vtelia do úlohy jeleňa a prechádzajú snovým svetom plným hviezd, kde sa prelína minulosť s fantáziou. Koncept hry je postavený na skúmaní miest, kde prebývajú už len stopy ľudskej prítomnosti. Počas svojej cesty stretnete rôzne zvieratá a nahliadnete do ich zvláštnych snov, od pokojných momentov až po napínavé dobrodružstvá.

Oceňovaný český tvorca Vladimír Kudělka vydal snovú adventúru BAJKA

Táto adventúra z pohľadu tretej osoby je navrhnutá ako kratší, no o to intenzívnejší zážitok s hernou dobou od jednej do troch hodín. Hru vytvoril jediný vývojár a je určená pre platformu PC.

Kľúčové vlastnosti hry BAJKA:

  • Žáner: Dobrodružná hra z pohľadu tretej osoby
  • Herná doba: 1 až 3 hodiny
  • Vývojár: Vladimír Kudělka (sólo vývoj)
  • Platforma: PC
  • Dátum vydania: 23. október 2025 (Vydané)

Kúpiť hru

Tvorca s víziou

Vladimír Kudělka nie je na hernej scéne žiadnym nováčikom. Absolvent Ateliéru multimédií na Fakulte výtvarných umení v Brne si získal uznanie už svojím debutom Rememoried, ktorý v roku 2015 získal ocenenie Česká hra roka za umelecký prínos.

Jeho ďalší titul, sci-fi hra Afterglitch, pokračoval v úspechoch a v roku 2022 si odniesol cenu za najlepšie audiovizuálne spracovanie. Hra Afterglitch navyše získala obrovské medzinárodné uznanie, keď sa v roku 2023 stala dvojnásobným finalistom na prestížnom festivale Independent Games Festival (IGF) v San Franciscu, a to v kategóriách za excelentné vizuálne umenie a za inováciu (Nuovo Award).

Umelecký zážitok predovšetkým

Na základe Kudělkovej predchádzajúcej tvorby bolo zrejmé, že aj BAJKA bude predovšetkým audiovizuálnym a emocionálnym dielom, a prvé dojmy to len potvrdzujú. Jeho hry sú známe svojou snahou vyvolať v hráčovi pocity, ktoré sa nedajú opísať slovami, a často ho vyvádzajú z komfortnej zóny konvenčného herného dizajnu. Pre Afterglitch Kudělka čerpal inšpiráciu z filmov ako 2001: Vesmírna odysea či Fontána, pričom sa zameriaval na hľadanie spirituálnych rovín. Podobný dôraz na atmosféru a lyrickosť cítiť aj v jeho novom diele.

BAJKA je od včerajšieho dňa dostupná na platforme PC a je titulom, ktorý si zaslúži pozornosť všetkých fanúšikov umeleckých a netradičných hier.